Singapore

Vi har været i Singapore siden 1. maj. Her er simpelthen så flot, futuristisk, rent og bare fedt. Vi er begge lidt forelskede i byen, og valgte også at blive to nætter længere end vi først havde planlagt. Vi har været i den smukke have der hedder gardens by the bay, og gået på en bro over haven og med en flot udsigt til byen.

Så har vi været ved Marina Bay Sands som er det berømte hotel med en infinity pool på toppen. Ved siden af, ligger et shopping center med de dyreste af de dyre butikker, og her har de kanaler indenfor hvor man kan sejle rundt hvis man har brug for en pause fra shopperiet.

Sidst men ikke mindst har vi også været et smut forbi Universal Studios i Singapore sammen med alle de andre turister og mega lange køer.

I morgen tager vi videre til Bali hvor vi skal være de næste to uger! Det er noget vi glæder os rigtig meget til, fordi vi ikke har været et sted i mere end 5 dage ad gangen – og nu trænger vi efterhånden til at slappe helt af uden at skulle tænke på at skulle videre.

Kathrine

Kuala Lumpur

Nu er det noget tid siden vi var i KL, men vil stadig lige vise hvad vi har set. Vi var oppe i de to tvillingetårne som er verdens højeste tvillingetårne. Vi var oppe på 83. etage og havde en vild udsigt over byen med tåge og tordenvejr på vej.

Vi var også ude for at besøge Batu Caves hvor der er en kæmpe statue og meget, meget lange trapper. Udover det vrimlede det også med aber, og der var meget snavset fordi aberne stjal mad og smed poser og skrald alle steder.

George Town

Efter opholdet på øen Koh Samui, skulle vi med nattog til øen Pulau Penang hvor vi bor i byen George town. Vores plan var at tage en heldagstur til en ø der ligger længere nord på der hedder Langkawi, som har en meget lang bro på toppen af junglen, som vi meget gerne ville se. Desværre var der forvirring mellem os og personalet på hotellet, så vi fik ikke at vide at man skulle være ved færgen en time før den sejlede… Derfor kom vi simpelthen ikke afsted, og har været nødt til at finde på noget andet at bruge vores dag på.

Derfor tog vi afsted til Penang hills, hvor der er en Air Tram der kører op på toppen, hvor man har udsigt over øen. Da vi kom der op begyndte folk straks at spørge om de måtte tage billeder med os. Vi er også de eneste høje lyshårede piger der går rundt i denne by, men folk er meget venlige.

Derefter tog vi til Upside Down Museum, hvor vi fik taget nogle underlige billeder, men det var nu meget sjovt at prøve, også selvom vi langt hellere ville have været på Langkawi, men det må blive næste gang.

Skærmbillede 2015-12-01 kl. 00.11.00

Day 5, 6 & 7 Koh Samui

Vi har været på øen Koh Samui i løbet af de sidste 3 dage. Vi har oplevet det famøse Full Moon Party på naboøen, Koh Phangan. Det er en fest der holdes hver måned ved fuld måne, og der deltager mellem 10.000-30.000 mennesker hver gang. Alle går rundt med UV maling, og har det rigtig sjovt.

Derudover har vi fundet et rigtig dejligt hotel at bo på, i et område der hedder Mae Nam på nordsiden af øen Koh Samui. Vi har en infinity pool på hotellet og da det er lavsæson for turister har vi næsten hotellet for os selv.

Vi har også lejet en scooter som vi har kørt rundt på. Vi lejede en i et døgn for kun 250 Bhat, hvilket svarer til 50 kr. og så har vi ellers bare kørt rundt på øen ti smukke steder. Der er ikke så meget at se på selve øen, men i morgen rejser vi med tog ned til nogle øer i Malaysia, hvor der er nogle attraktioner at se!

Skærmbillede 2015-12-01 kl. 00.11.00

Day 4 Victory Monument

I dag kørte vi endnu engang i tuk tuk, for det er en virkelig sjov måde at komme frem på, og man ser byen på en anden måse, fordi man kører underlige ruter af både store og små gader.

Vi var også ude for at se Victory Monument, som er et stort krigs-monument placeret midt i en kæmpe rundkørsel. Det var meget travlt, og helt vildt hvordan trafikken bare kørte, og biler og knallerter flettede ind og ud mellem hinanden.

I morgen rejser vi videre til øen Koh Samui, og vi glæder os til at komme ned til mere frisk luft og strand.